Zonnebrand was geen overbodige luxe geweest! - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van RoosAnne - WaarBenJij.nu Zonnebrand was geen overbodige luxe geweest! - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van RoosAnne - WaarBenJij.nu

Zonnebrand was geen overbodige luxe geweest!

Door: Anne & Roos

Blijf op de hoogte en volg RoosAnne

21 Maart 2017 | Zwitserland, Zürich

Hallo Allemaal,

Daar zijn we weer! Ook de afgelopen twee weken hebben we weer van alles beleefd en veel indrukken opgedaan.

Vrijdag 10 maart zijn wij met het Swiss module naar het Landesmuseum gegaan. Hier kregen wij van een medewerkster een rondleiding. Van het museum hebben wij niet heel veel foto's, want het was absoluut niet toegestaan om foto's te maken tijdens de rondleiding. Voor de rest vertelde de vrouw erg interessante dingen over wat er te zien was in het museum. Mocht je toevallig in de buurt zijn? Wij raden je aan om het geld te besparen en uit te geven aan een lekker softijsje.

Wanneer je het ijs te lang op je laat wachten, gaat het natuurlijk smelten. Wat een natuurlijk proces is wat bevorderd wordt door de zon. Dit alles hebben wij in real life meegemaakt op zaterdag toen we besloten om te gaan skiën op de Flumserberg.

Kwart voor 7 in de trein, om zo om 9 uur op de piste te zijn. Wij doen dit rijmen uit ons hoofd, dat hebben wij het zusje van Anne beloofd.

Na vele afdalingen gedaan te hebben staat de teller van vallen bij Anne op 1. Bij Rosanne zijn we gestopt met tellen, want dat was simpelweg niet meer bij te houden. Máár we zijn zonder botbreuken, hersenschudding, gekneusde pols en/of tand door de lip beneden gekomen. Enkel een paar fikse blauwe plekken waren te bespeuren op het bovenbeen van Rosanne.
Op de terugweg in de trein vernamen wij dat ons gezicht maar niet afkoelde. Wat hadden we graag wat zonnebrand bij ons gehad. De zon scheen de hele dag namelijk volop. Wij echte Nederlanders nemen in de winter natuurlijk geen zonnebrand mee naar Zwitserland. Waar we achter zijn gekomen is dat de zon hier veel meer schijnt en dat zonnebrand geen overbodige luxe is, zelfs in de winter.

Ondanks al deze ongemakken hebben we ons 's avonds heerlijk op een houten stoel in de keuken laten zakken. Wachten op ons heerlijke eten, dat was om te smullen, dat wil je niet weten. Ons buikje rond en vol, het was een dag met veel lol!! :)

Het afgelopen weekend was het dan zover! Anne haar ouders en zusje kwamen even kijken wat ze hier allemaal uitspookt. Vol verbazing keken ze rond in de kamer hoe opgeruimd het was. Dit hadden ze natuurlijk nooit verwacht!
Als welkoms cadeau hadden wij de zon besteld en deze werd op tijd geleverd. Even gekletst op het balkon in de zon, om vervolgens een wandeling te maken. Ook als er bezoek is worden de stappers aangetrokken en de wandelkilometers gemaakt.
Ideaal als er ouders op bezoek zijn, dan kun je na de Duits cursus aanschuiven aan een goed gedekte tafel. Wat ook een voordeel is als ze met de auto komen is dat er veel boodschappen mee kunnen. Hier hebben wij goed gebruik van gemaakt. Onze lade's zijn weer aangevuld met Nederlandse producten.

Het weekend is snel voorbij gegaan en sluiten deze blog rijmend af, speciaal voor Daan. Wellicht worden wij hier nog sterren in, zoals te zien is in deze laatste zin!

Wij kijken uit naar wat ons hier nog te wachten staat!

Auf Wiedersehen!

• 21 Maart 2017 - 21:55

Daniëlle :

Ik denk dat jullie voortaan de kaart zelf kunnen schrijven haha!

• 21 Maart 2017 - 21:58

Nelienke:

Het was echt een heerlijk weekend!!

• 22 Maart 2017 - 13:49

Mirjam:

Hallo Rosanne en Anne,

Leuk om weer een verslag van jullie te ontvangen en jullie belevingen te lezen.
    Maar ik vraag me soms wel af "Gaan jullie ook nog naar school? "
    En Rosanne: Het leven bestaat uit nu een maal uit vallen en opstaan. Geeft niets. Maar je bent wel een doorzetter en daar hou ik wel van.
    Dames geniet van je tijd in Zwitserland.

groetjes, Mirjam

• 22 Maart 2017 - 16:21

Corrie Bogaard:

Heel erg leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken.
    Succes met school.
    Groetjes Corrie