Zon, Zon, Zon en nog eens Zon - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van RoosAnne - WaarBenJij.nu Zon, Zon, Zon en nog eens Zon - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van RoosAnne - WaarBenJij.nu

Zon, Zon, Zon en nog eens Zon

Blijf op de hoogte en volg RoosAnne

09 April 2017 | Zwitserland, Zürich

Gut sehen miteinan

Daar zijn we weer hoor! Het heeft weer even geduurd, maar wij zijn hier nogal druk en dan schiet het er nog wel eens bij in.

Maar niet getreurd, we hebben weer van alles beleefd! Hieronder zijn de verhalen te lezen :D

In de reacties op ons vorige blog werd er gevraagd of wij hier nog wel naar school gingen. Om heel eerlijk te zijn, gaan wij hier netjes alle uren naar school die op ons rooster staan. Dat betekend dat wij op maandag tot en met donderdag van half 9 tot 4 uur op school zitten en op de vrijdag hebben wij in de ochtend stage en 's middags hebben wij een les over Zwitserland.

De weekenden plannen we uiteraard vol met uitstapjes! Gelukkig is het de laatste weken mooi weer dus hebben wij het bruiningsproces van onze huid in gang gezet. Elk uurtje zon wordt optimaal benut!

Het weekend nadat de ouders van Anne langs waren geweest, kreeg Anne alwéér bezoek. Dit keer van Mark. Gezellig een weekendje doorgebracht met z'n 2'en in de stad Zürich. Wel waren ze zo aardig om Rosanne te betrekken in hun ontbijtdate <3.

Donderdag 30 maart hadden wij een zelfstudie dag. Een dag waarop de zon weer volop scheen en wij onze familie hebben bezocht in de Zoo. Vooral de aapjes waren erg grappig om te zien. Natuurlijk hebben wij ook de babyolifant gezien en nog héél véél meer dieren. Na 4 uur vonden we het wel genoeg en zijn wij naar het meer gegaan om daar maar weer van de zon te genieten. Wat hebben we toch een zwaar leven!

Vorige week zaterdag wilden we fietsen gaan huren, want dat misten we toch echt wel. Helaas voor ons waren alle fietsen al weg toen we aankwamen. Gelukkig hadden wij een plan B. De B stond voor Boottocht, deze tocht duurde 1,5 uur. Die 1,5 uur ging mega snel voorbij, dus besloten wij nog een rondje te maken. Deze keer de andere kant op, anders word je nog duizelig ook. Halverwege zagen wij een zonovergoten terras, die konden we natuurlijk niet links laten liggen. Na veel wikken en wegen hebben we besloten om plaats te nemen in de zon op het terras.
We hadden voor ons idee nog niet heel veel gedaan, dus pakten wij de trein naar Meilen en besloten daar een veerpont te nemen naar de andere kant van Zürichsee. Deze veerpont kwam aan in Horgen en vanaf daar besloten we terug te lopen. Dit werd natuurlijk gedaan in de zon :D

Afgelopen vrijdag gingen wij met het Swiss Module naar Bern toe. Een stad die wij expres nog niet zelf hebben bezocht. Voordat we hierheen gingen, moesten wij eerst naar stage toe. Wekkertje om 6 uur, kwart voor 7 met de bus, 8 uur op plaats van bestemming. Hier hebben we ons een uurtje vermaakt in de 'Zaubernwelt'. Anne was hierin een aap en Rosanne speelde een paard (gelukkig is het niet gefilmd). Na dit uurtje hadden we 4 uur de tijd om naar het centrum van Zürich te komen. Ook dit keer wilden we van de zon genieten om afkickverschijnselen te voorkomen. Helaas liet de temperatuur dit niet toe, de zon scheen daarin tegen wel volop. Hierdoor moesten we noodgedwongen ergens warme chocolade melk gaan drinken. Eenmaal weer warm, besloten we te lopen naar het Hauptbahnhof, waar een beachvolleybal toernooi gaande was. Wij echte toeristen namen een kijkje en besloten het Zwitserse team aan te moedigen. Helaas mocht het niet baten en gingen de Tsjechen ervan door met de winst.
Om 1 uur was het dan zover, we gingen met de hele groep naar Bern. Eerst een uurtje in de trein om vervolgens alle ins en outs van Bern te weten te komen. We hebben een kijkje genomen bij het parlement van Zwitserland, een kathedraal en een van de oudste klokken van de wereld.
Tot slot nog een uurtje vrije tijd. Wij hadden tussendoor al een mooi plekje gespot waar we dit uurtje door konden brengen. Met ons geweldige richtingsgevoel waren wij in staat om dit plekje in 1 keer terug te vinden. Uiteraard gingen we zitten in de zon :D

Zaterdag wilden we natuurlijk weer op pad gaan. We hadden geen tijd afgesproken om ons heerlijke bedje te verlaten, dus iets wat later dan normaal vertrokken wij met ons rugzak op onze rug richting het centrum. Daar gingen Jut en Jul op pad, t-shirtje aan, korte broek en een paar sneakers. Waar we heen liepen was nog niet bekend. Gewoon de weg volgen en je komt wel ergens. Zagen we op een gegeven moment toch een mooi plekje. Hop, schoentjes uit en bakken maar. Voor je het weet is het dan 8 uur 's avonds en zijn de winkels dicht.. oeps, geen avondeten voor die avond in huis. Dan maar een romantisch diner voor twee bij de ondergaande zon!

In tegenstelling tot zaterdag hadden we vandaag netjes ons wekkertje gezet en onze sneakers omgeruild voor een paar stappers. We wilden vandaag naar Bürglen. Een berg die we nog niet hadden beklommen, maar wat zeker op ons lijstje stond. Een pittige klim was het wel. Eenmaal boven werden we weer beloond met een prachtig uitzicht! Oh, vergeten we bijna de zon! Ruim 2 uur lekker genoten van het zonnetje en het uitzicht. Vervolgens moesten we natuurlijk ook weer terug lopen. We besloten dit niet via hetzelfde pad te doen, maar een andere route te nemen. We kwamen uit in een heel mooi en rustig gebied. Onderweg even bijgetankt op een terrasje en vervolgens de bus terug naar huis genomen.

Wat we komende weken gaan beleven is voor ons een weet en voor jullie een vraag!? Wij kijken hier ontzettend naar uit en houden jullie snel weer op de hoogte.

Auf Wiedersehen!

• 14 April 2017 - 22:30

Mirjam:

Dag dames,
    Wat zijn jullie fanatiek zeg! Op je vrije dagen zelfs vroeg uit de veren om wat van de omgeving te zien.
    Maar het is waar; zo zie je wel wat van de omgeving. Super dames !