Aftellen geblazen - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van RoosAnne - WaarBenJij.nu Aftellen geblazen - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van RoosAnne - WaarBenJij.nu

Aftellen geblazen

Door: Anne & Rosanne

Blijf op de hoogte en volg RoosAnne

23 Mei 2017 | Zwitserland, Zürich

Hallo daar aan de andere kant van het scherm,

Doordat de tijd zo snel gaat en we het enorm druk hebben met leuke dingen doen, is het er weer eens bij ingeschoten om een blog te maken.
Helaas voor alle lezers is ons avontuur bijna afgelopen. Rosanne haar ouders komen vrijdag langs en nemen haar dan mee naar huis. Anne vertrekt een weekje later.

Wat we allemaal gedaan hebben? Wij weten het allemaal niet meer, dus hebben wij de kalender er maar bij gepakt. Hier staat namelijk alles op wat we hebben gedaan de afgelopen tijd.

In de week van Pasen hadden wij hier vakantie, dus besloot Anne naar haar ouders en familie te gaan in Portugal. Rosanne nam het vliegtuig om in Nederland Pasen te vieren met familie en vrienden. Heerlijk om even weer een weekje bij onze ouders te zijn. Helaas gaat een week erg snel en moest er al weer een eind aan gemaakt worden. Zo zie je maar aan alles komt een eind.

Na Pasen hadden wij nog 5 school voor de boeg. Dus ook 5 weken om leuke dingen te doen. Dat wordt kiezen...

21 april gingen we een rondje wandelen. Wij onze wandelschoenen aan en vervolgens op zoek naar de gele wandelbordjes. Hiervoor hoeven we niet heel ver te zoeken, want ze zijn werkelijk overal. Na een wandeling van 2 uur door het bos, kwamen we uit bij de FIFA. Volgens de vader van Anne een waar spektakel waar we echt heen moesten gaan als we in de buurt waren. Wij zijn de beroerdste niet dus we namen een kijkje. Als dit al een spektakel was, is hij nog nooit in het stadion van Fc Twente geweest ;)
Na een rondje op het terrein gelopen te hebben, gingen we opzoek naar de Nederlandse vlag. Deze hebben wij uiteraard gevonden!

En dan nu, 24 april, het ware spektakel in Zürich... Sechseläuten. Een dag waarop we vrij kregen van school. Dus wij als echte inwoners van Zürich gingen daar natuurlijk een kijkje nemen. Het begon met een optocht met paarden en mensen uit alle Kantons van Zwitserland. Deze liepen naar het plein waar een grote stapel was gemaakt van hout. Bovenop stond een reuze sneeuwpop van papier met vuurwerk daarin verwerkt. Het principe gaat als volgt: een persoon steekt de houtstapel aan, vervolgens gaan al die paarden van de optocht er om heen rennen en is het wachten geblazen totdat het vuurwerk in het hoofd van de sneeuwpop ontploft. Duurt dit lang? Dan wordt het een slechte zomer. Nu was het geluk dat het hoofd in 7 minuten ontploft was. Goede zomer opkomst dus.. Raad eens... De volgende dagen hebben we regen en zelfs sneeuw gehad.

28 mei had Rosanne een basketbaltoernooi in Genève. Om 5 uur 's ochtends ging haar wekker (ja dat was erg vroeg) en ging ze op pad. Na een treinrit van bijna 4 uur kwam ze met haar team aan in de sporthal. Tijdens het toernooi werden er 4 wedstrijden van 4 x 6 minuten gespeeld. De eerste wedstrijd werd afgesloten met een zogenoemde buzzer beater. Hiermee werd de wedstrijd met 1 punt gewonnen. De 2e wedstrijd werd verloren van de kampioen van het toernooi. Het toernooi werd afgesloten met 2 gewonnen wedstrijden wat een mooie 2e plek opleverde. Het jongensteam van Zürich wist de finale te winnen en de 1e plaats te bemachtigen.

Ditzelfde weekend was er weer bezoek voor Anne. Stiekem even haar kamer versierd, omdat Mark dat zeer op prijs stelde. De serpentines zijn na dit weekend overgeplaatst naar de kamer van Rosanne. Een beetje extra vrolijkheid kan geen kwaad.

5 mei hebben wij hier ook goed Bevrijdingsdag gevierd. Er werd een pub crawl georganiseerd waarbij we langs veel verschillende pubs gingen om daar een biertje te drinken en vervolgens naar de volgende pub te gaan :)

Na een zeer leuke avond gehad te hebben, ging de wekker erg vroeg. Vandaag stond de tocht naar de Mount RIGI op het programma. Na een steil ritje in de trein zijn we boven gekomen. Op bijna 2000 meter waait het erg hard. Dit vertellen wij uit eigen ervaring, maar het uitzicht was er niet minder op! Zeker een aanrader om naar toe te gaan mocht je in de buurt zijn! Vervolgens hebben wij onze tocht vervolgd en zijn we met de boot naar Luzern gevaren. Ook een erg mooie stad.

Zondag 7 mei hadden we afgesproken met een paar klasgenoten om naar Zurich Tanzt te gaan. Hier hebben wij een vrouw zien "dansen" in een beweegbare container. Daarna zijn we naar het breakdance gegaan. Erg vet om te zien. Als klapper op de vuurpijl gingen we nog even naar het Hauptbahnhof. Daar is immers altijd iets spectaculairs te beleven. Een uur te vroeg, zoals wij Nederlanders zijn, hebben wij netjes gewacht tot er iets begon. Wat een geluk dat we gewacht hebben op de Tango. Even kijken en dan snel weer weg. Ons wachten werd beloond. Wat een top dag!

Na een weekje school, stond zomaar het weekend voor de deur. Héél vervelend!

Een weekend zonder een berg wandeling is geen weekend. Dus hebben wij wederom onze stappers aangedaan en een lekkere wandeling gemaakt. Voordat we de wandeling begonnen, moesten we ons even opwarmen. Dit hebben wij gedaan door de rodelbaan een keer te testen. Goedgekeurd! Halverwege de wandeling hebben we in het zonnetje een pauze ingelast. Anne genoot van de zon en Rosanne keek de finale van de promotiedivisie die dames 1 van Jolly Jumpers gewonnen heeft.
Daarna hebben wij onze weg vervolgd en liepen we richting Liegtensteig en daar kwamen we uit bij een waterval. Erg mooi om te zien.

Zondag 14 mei (Moederdag) zijn wij de dag begonnen met een berichtje richting het thuisfront. Wat en voorbeeldige dochters zijn wij toch ook. 's Middags hadden we afgesproken met een klasgenoot. We hebben een erg gezellige middag gehad met een kledingruilbeurs en een boottocht over de Zürichsee.

Dan zijn wij nu alweer aangekomen bij het afgelopen weekend. Zaterdag zijn wij in een bus gestapt en hebben wij tour de Züri à la Anne en Rosanne gedaan. Dat gaat als volgt; bus in, om je heen kijken en als het er leuk uitziet ga je de bus snel uit. Ben je uitgekeken ga je een andere bus in en begint het weer opnieuw. Wanneer je dit goed doet, kom je uit bij een gezellig shoppingcentrum. Anne had korte broeken nodig (want inmiddels is het prachtig weer hier) dus zijn wij de winkels ingegaan en gelijk geslaagd. Verder met tour de Züri met als eindbestemming het circus.
Ook het circus is een aanrader mocht je deze maand nog naar Zürich gaan! We hebben genoten, gelachen, gebruld en gegierd.

Zondag was het wederom mooi weer en dus besloot Anne gelijk gebruik te maken van haar nieuwe aankopen. Met de trein naar Rapperswil, is wat iedereen graag wil. Waarschijnlijk vallen we in de herhaling, maar ook dit is een aanrader. Een erg gezellig stadje met een mooi uitzicht vanaf het Schloss. Daarna zijn wij over de welbekende wooden bridge gelopen en hebben wij de Zürichsee overgestoken. Daar aangekomen kwamen we een geopende bakkerij tegen. Dit betekent zondag taartdag.
3 uur later besloten we het terras te verlaten en onze wandeling te vervolgen. Na 20 km in onze benen te hebben waren we eindelijk in de trein terug naar ons paleisje beland.

De komende dagen genieten we nog even van de tijd die wij hier samen hebben, want Rosanne vertrekt vrijdag weer naar huis. Dit omdat ze zo nodig een tentamen moet maken volgende week. Jullie wensen haar toch ook succes?

Dit was onze laatste blog vanuit Zürich! Wees niet getreurd, dit was zeker niet onze laatste.

Wij moeten snel het genieten voortzetten en maken een einde aan deze net iets te lange blog.

Zonnige groetjes vanuit Zürich!

• 25 Mei 2017 - 09:10

Mirjam:

Goedendag dames,
    Wat zijn jullie ook levensgenieters! Echt top hoor wat jullie allemaal zelf ondernemen.
    Uit jullie verhalen merk je ook dat jullie overal positief naar kijken en weer een feestje van maken.
    Geniet nog van jullie laatste dagen en haal de slingers niet weg !
    Groetjes, Mirjam